NULL Skriv ut sidan - SV: Gustafva Bohman f.1784 i Ystad

Anbytarforum

Titel: SV: Gustafva Bohman f.1784 i Ystad
Skrivet av: John Gatu skrivet 2020-06-02, 14:28
Hej!och tack för de fantastiska svaren!jag är oerhört tacksam!
Jag hittade i husförhör Ystad Sankt Petri 1787 att Olof Hamberg f.1755 och Petronella f.Knaust 1756-1826 var föräldrar till Hindika Gustafva Boman f.1784 men varför namnet Boman?
Petronellas släkt har jag nu kunnat följa hennes farfar Christian Knaust kom från Belgien.
Hade alltså Hindrika Gistafva Boman f.1784 i Ystad 2st söner med Niklas Ahlgren,som ni skrev Andreas Gustaf och Olof(Vet man något mer om dom?)
I husförhöret från 1787 näms också..Andreas Gustaf Boman ser ut som det står att han är 8år(alltså född ca 1779?kan han ha varit bror med Gustafva? Och kan det vara därförhon tog det tlll sin son?Sen står otydligt "Bottny ..janna Christina?kan det vara en syster till Gustafva också?sen sår Petter Magnus 9år alltså född 1778?kan det vara en bror till Gustafva?
Kan någon hjälpa mig med detta och om Gustafvas far Olof Hamberg f.1755 var han kom ifrån och vilka var hans föräldrar?Och om Niklas Ahlgren som (anmäldes saknad troligen år 1814 ) när och var han var född och vilka som var hans föräldrar?
1.Hade verkligen Niklas ich Gustafva 2 st barn?och vad hände med dom?
2.Var de 3st som jag nämde ovan syskon till Gustafva?
3.Gustafvas far Olof Hamberg vilka var hans föräldrar och var kom han ifrån?
4.När föddes Niklas och vem var hans föräldrar?
Jag är inget proffs på detta men om ni bara visste vad jag letat uppgifter om dessa personer!
Tacksam för all hjälp jag kan få!
Mvh John i Rättvik