NULL Skriv ut sidan - SV: Vem känner fältväbeln Anders Brunmark?

Anbytarforum

Titel: SV: Vem känner fältväbeln Anders Brunmark?
Skrivet av: Erik Ribsskog skrivet 2020-03-07, 16:49
Hei,

jeg tenkte jeg skulle skrive litt mer om mine norske Brunmark-slektninger.

Jeg legger ved et bilde hvor det står om eiendommen Bergstø, (i Hurum), som min farfars slekt eide.

Min farfar het Øivind Olsen, (men kalles visst Eivind på det vedlagte dokumentet, og presten sa også Eivind i hans begravelse, husker jeg).

Øivinds mor var Ingeborg Olsen, (som er nevnt i dokumentet), hun var halvt svensk.

Hennes far var skomakermester Olof Gustav Olsson Brunmark, (fra Eda).

Og Øivinds bror kalte seg Hans Bjørn Brunmark Olsen.

Og han jobbet blant annet for malermester Thorne, under en dekorering av Holmsbu kirke, noen år etter krigen.

Men han fikk ikke noen etterkommere.

Ingen etter Ingeborg Olsen har etterkommere, annet enn min farfar, (som flytta over fjorden til Berger).

Ingeborg Olsen sin søster het Ragnhild, og hu ble gift med en hotell-eier-sønn på Berger, (Alexander het han til fornavn vel).

Og min tidligere fotballtrener på Berger IL, Leif Moen, (min fars tremenning), var hennes barnebarn, og han kalte seg Leif Brunmark Moen, i enkelte sammenhenger.

Og Ragnhild og Alexander/Alik, (som han ble kalt), har også etterkommere i Canada, (sånn som jeg har forstått det).

Leif Brunmark Moen er død, men hans datter Linda Moen, (min firemenning/tidligere klassekamerat), bor fortsatt på Berger, (hvis jeg ikke tar helt feil).

Mvh.

Erik Ribsskog