NULL Skriv ut sidan - SV: Oscar Fredriks församling, Olivedal?

Anbytarforum

Titel: SV: Oscar Fredriks församling, Olivedal?
Skrivet av: Anna-Carin Leijon skrivet 2020-02-11, 20:47
Tack Anders, Leif, Ulla och Conny!


Pappa var född 19181103 som Conny skriver. Födelseförsamling är Masthugget.
Fastighetslängden AIIc:27 s. 1700 visade att gatuadressen stämde. Det var bra. Jag har sett hänvisningen 6:29 förut. Det trodde jag var ett nytt sätt att ange områden och kvarter.
Att det kan innebära hänvisning till Obefintlighetsboken har jag inte ens funderat på. Ja, varför inte? Fadern var "obefintlig" 1928 av okänd anledning. Böckerna är ju inte publicerade. (ref. till min fråga på Domkyrkoförsamlingens forum)
Min far finns inte med i inflyttningsboken 1929 för Älvsborg tillsammans med sin far. Församlingsböckerna där är inte publicerade. Min farfar dog  i december 1930 och när pappa i december 1931 flyttar till Lysekil till sin faster som tog hand om honom därefter,  står han fortfarande skriven i Olivedal. Det står 6:29 (eller ......ob:29?) och i parentes över 14 33/4 5. Men där hänvisas till sid 171 istället för sid 316 i församlingsboken. Göteborgs Oscar Fredrik (O) BII:7 (1924-1935) Bild 218 / sid 214.
Men jag tror att han till och från bodde hos sin far. Pappa har berättat ibland om Långedrag och kanske fler adresser men det var på den tiden man inte lyssnade så noga på sina föräldrar. Tyvärr!
Vaxholm var nytt för mig ända tills i höstas.


Varmt tack för ert intresse och råd och tips!
Med vänlig hälsning


Anna-Carin