NULL Skriv ut sidan - SV: Geni

Anbytarforum

Titel: SV: Geni
Skrivet av: Per Göthe skrivet 2020-02-01, 19:43
Jag försökte nyligen med en ny GEDCOM men återigen så var dels Domböckerna (Häradsrätten) en felaktig källa, så detta accepterades inte sedan ville ni att jag skulle betala ett abonnemang trots att jag bara ville dela med mig till de som kommer in på det släktträdet, det var bara 5 Generationer stort träd, inga länkar eller filer kopplade till det men domböckerna ansågs som en felaktig källa = att det blir extremt begränsade släktträd o inget före det att kyrkböckerna startade skulle alltså vara gilltiga släktträd enl. det sättet att se det, att ni då dessutom skulle vilja ta betalt av mig bara för att jag ville dela med mig av det jag har på en viss punkt känns ju då ordentligt förfärligt och nog oerhört illa genomtänkt. Först nekades detta på grund av felaktig källa (arvsdelningar o Arvstvister i Häradsrätten) o sedan direkt därpå en länk på hur jag skall betala o välja betalsätt för att då "bli medlem" inne på GENI känns då rejält magstarkt bara för att jag ville dela med mig (men okey, jag bara gick ned på 1600-talet där men hade faktiskt kunnat lägga ut till 1500-talet på flera håll, men eftersom ni inte accepterar Domböckerna så är det ju bara till omkr. 1690-1700 i den (eller de) församlingarna som det berör) :/