NULL Skriv ut sidan - SV: Barn i polyamorösa förhållanden

Anbytarforum

Titel: SV: Barn i polyamorösa förhållanden
Skrivet av: Jan Lilliesköld skrivet 2020-01-26, 17:57
Att det skulle vara av "inkrökthet" tror jag inte för ett ögonblick på. Det handlar säkert om "teknisk lösning" - att i normalfall så har ett barn två föräldrar, och då hanteras detta "databastekniskt" likadant, avsett "typ" av barn-relation.

Har väl ingen alls djupare kunskap i det här med adoptiv-/fosterbarn i olika släktregistreringsprogram. Men för det första är det nog först under senare år som flera av dessa fått denna möjlighet överhuvudtaget?
Av de få som jag tittat på nu, och som har denna möjlighet, verkar det vara sammalunda gällande att adoptiv-/fosterbarn har "möjlighet" att ha (minst) två föräldrar. Även om det "grafiskt" ser lite olika ut i de olika programmen, så visas en tom "ruta" för att lägga till en person till i aktuell relation.

Kan ju i sammanhanget nämna att jag själv endast har 1 adoptivbarn, och 1 fosterbarn, registrerade utav mina snart 50000 personer i min databas - bägge med föräldra-par ;)
Så man kan ju inte säga att jag har någon egen större erfarenhet av hantera icke-biologiska relationer  8)
Men har ju testat detta när det kom förståss...
(men det borde en Disgen-fadder kunna hjälpa till med)

Men som sagt - det är ju upp till var och en att "lösa" saker på sitt eget bästa sätt  :)