NULL Skriv ut sidan - SV: Barn i polyamorösa förhållanden

Anbytarforum

Titel: SV: Barn i polyamorösa förhållanden
Skrivet av: Harald Nordius skrivet 2020-01-24, 12:02
Man kan ju skapa flera relationer för en person. Disgen bryr sig väl inte om att det är tidsmässigt överlapp mellan relationerna. I ditt första fall kan du skapa en sambo-relation (eller särbo om de inte bor ihop) mellan mannen och den andra kvinnan. Man kan väl även skapa en sambo-relation mellan kvinnorna. I det andra fallet kan du skapa en utom-äktenskap-relation mellan spermadonatorn och kvinnan.


Värre är om någon ensamstående har adoptiv- eller fosterbarn. Det går inte för sig i Disgen. När man lägger till barnet så skapas det en relation, som man alltså får lämna tom.


Tillägg: Jag gjorde en testdatabas och lekte lite. Skapa en relation mellan de två kvinnorna gick inte. Om man gör det så försvinner en av de andra relationerna. Jag tror Disgen behöver lite HBTQ-anpassning. ;)


Tillägg 2: Det gick faktiskt. När jag försökte koppla genom att dra så försvann den personen jag drog från en av relationerna, men nu gjorde jag så att jag började skriva in den saknade partnern och då fick jag förstås förslag om en dublett och kunde klicka på "Koppla dublett". Så nu har jag en man och två kvinnor där mannen och den ena kvinna är gifta och de båda är sambor med den andra kvinnan.