NULL Skriv ut sidan - SV: Geni

Anbytarforum

Titel: SV: Geni
Skrivet av: Per Göthe skrivet 2020-01-17, 19:45
Jag skall göra ett nytt försök senare, men jag skall först ta ett annat abonnemang o sedan försöka göra flera olika släktträd där, då kanske man kan fylla på den vägen. Jag kom o tänka på det du nämnde där, men jag hade tänkt ta en rak linje i mitt träd ned till en Profoss (och våldtäcksman) som varit gift 3 gånger men hans barn är ju från de 2 första äktenskapen, den tredje hustruns
mor är för övrigt Margareta Arvidsdotter [Kåse] men hon har alltså INGENTING att göra med den profossens barn där ju samtliga barn är från hans 2 tidigare äktenskap, det tredje giftet skedde ung. 1680 o ett mål där gör ju gällande att både han och hans barn inte har rätt till arvet i den gården efter hennes tidigare man o eftersom hon då är bekräftad dotter till en kvinna från "frälset" som ju t.o.m. kommer ned till Karl den Store på 6 eller 9 håll så vill jag med just det markera att man inte skall ha ens i sin fantasi att man kommer ned på dessa om man har honom bland sina förfäder, visserligen har jag hennes syster dock bland mina anor o därför så känner jag ju till en del bakåt, men jag hade inte tänkt lägga ut så mycket där. Men källor vill ni nog ha framför allt källor som då kan bevisa (eller motbevisa, hur ni ser det) att han inte får barn med sin tredje hustru som ju har adel (frälsesläkter) bekräftat bland sina anor, men då måste man ju komma ned på rätt håll (o inte via hans barn). Men jag måste förbereda ett nytt släktträd o lägga in information i det. Frågan är måste jag göra flera olika träd o fylla ut där eller kan jag göra ett träd där jag sedan bara fyller i det som jag tror att de inte har o där själva rättelsen är ???? Jag bara undrar nu, annarsså blir det tyvärr flera olika släktträd :( .