NULL Skriv ut sidan - SV: Geni

Anbytarforum

Titel: SV: Geni
Skrivet av: Per Göthe skrivet 2020-01-17, 16:32
Då undrar jag varför de inte sände mig till dessa när jag om och om igen bad om det (sa till om det) eftersom de INTE förstod ett dugg om vad jag pratade om, till slut blev jag så rasande på detta så att jag slängde till dessa en bild ur häradsrättens arkiv o sa att klarar ni inte av att läsa den så lär ni aldrig förstå vad jag menar heller. Sedan så är det så att jag vill lägga till korrekta anor, där någon tidigare hade gått fel o vederbörande accepterar faktiskt att jag gör det (har haft kontakt med vederbörande), så det lär bli en hel del nya släktgrenar f.ö. (inte bara på just den) så därför tänkte jag av ren "lättja" nu "bara" ta med namnen han redan har utan födselnotiser, vigselnotiser o dyl bara för att få dessa dit hän där jag sedan lägger till anor (jag känner att jag borde göra det), dessvärre så känner jag också till ett par "felläsningar" ni har kring dessa anor (vet ej om det är rättat), jag kan även sätta ett namn på en dödsruna på ett ställe eftersom det står Anders Anderssons svärmoder i Dödsrunan nu råkar jag via domstolsarkiven veta vem hon är också (vad hon heter), jag kan alltså dels komma med rättelser bakåt , dels på andra håll fylla ut mm i stället för som dessa stoppade kring 1730-talet kan jag via arvsdelningar o arvstvister nå 1500-talet, och jag vill ju gärna dela med mig av detta. Men att hela tiden bollas till Engelsktalande personer som inte har ett hum om vad man kan finna i domböckerna då envisas med att ha den diskussionen igång så  när jag hela tiden begär att få kontakt med en "svensk" representant som nog förstår betydligt bättre över hur arkiven fungerar i Sverige o då helst en som även klarar av att läsa gammal skrivstil från början av 1600-talet t.o.m. (det senare var då bara helst). Du förstod nog att jg blev riktigt rasande över den hanteringen.