NULL Skriv ut sidan - SV: Geni

Anbytarforum

Titel: SV: Geni
Skrivet av: Per Göthe skrivet 2020-01-16, 23:37
Jag planerar visserligen att gå in bara för att dela med mig av en del jag har, men annat lär jag bli tvungen att fylla i manuellt (tyvärr :( ), gjorde en GEDCOM som inte accepterade (de acepterade INTE källor till Domböckerna där, fick bara kontakt med support på Engelska (har sedan fått veta att de INTE har Support på Svenska), de började trassla in sig i en meningslös diskussion om att man inte kan skicka med bilder eller länkar i en GEDCOM (jag gör ju hela tiden GEDCOM-filer för att spara på mitt USB , så naturligtvis vet jag detta, jag har ju även matat in GEDCOM-filer på både ancestry och myheritage så jag vet ju hur det fungerar men de accepterade INTE domböcker som referenser när jag la in det, nu så skall jag fixa en mindre (kraftigt begränsad) GEDCOM (att det var just referenserna till Domböckerna som de inte accepterade framkom i meddelandet), men oavsett vilket så är det ju bara en bråkdel jag vill dela med mig av där släktträden på både ancestry och myherritage har fått in felaktiga anor i sig, tyvärr o jag orkar inte greja så mycket med dessa. Men jag tänkte gå in på GENI o dela med mig på ett par håll där, varför de inte accepterade källor till Domböckerna vet jag däremot inte om de nu skulle vara källkritiska är det ju källor om något. Hur som helst så håller jag ju ändå på att rätta till släktträdet en hel del, blev ju skadat när min dåvarande dator kraschade (fick hjälp med att få ut släktträdet dock väldigt kraschad o påverkad :( , det är några År sedan nu, men har INTE orkat reda ut allt ännu.