NULL Skriv ut sidan - Foton från Ljung

Anbytarforum

Titel: Foton från Ljung
Skrivet av: Urban Blomstedt skrivet 2020-01-09, 08:30
Hej! Nu har jag köpt dator och gått med i DIS. Ska köpa lite andra program också. För kännedom har jag tankat upp en större mängd med gamla bilder från i huvudsak Ljung men finns även några bilder från andra delar av Sverige. Många bilder på militärer och personer som arbetat på Tegelbruket och Cloetta. Det är bilder som min mor har ärvt av sin mor och mormor. Bilderna finns i album Ljung i gruppen Släktforskning i Östergötland. https://www.facebook.com/media/set/?set=oa.2653197264739598&type=3

Har ni någon information att tillföra så hör gärna av er. Jag har 8 skokartonger till med bilder som jag kommer att fota av och lägga upp. Har ännu inte öppnat dessa så jag vet inte hur många av bilderna som är riktigt gamla. De flesta som är avfotade och upptankade nu är från slutet av 1800-talet och tidigt 1900-tal. Finns även bilder med hälsningar från släktingar från Nordamerika. Några är sannolikt Frida Wilhelmina Blomstedt f. 1856 och Per Johan Svensson f.1851 och deras barn Jenny, Anna, Elin och Cecilia. De reste från Ljung i 1889-10-02. Om någon kan hitta dessa i Nordamerika vore det underbart. Har letat i polisarkiv och passagerarlistor samt lite i Ancestry i USA. Farfars syster står på baksidan av bild. Så Frida kan stämma. Står också Chicago på några kort.