NULL Skriv ut sidan - Per August Johannesson Lindqvist född 17 OKT 1850 • Hakarp, Jönköping, Sverige.

Anbytarforum

Titel: Per August Johannesson Lindqvist född 17 OKT 1850 • Hakarp, Jönköping, Sverige.
Skrivet av: Marika Törnkvist skrivet 2020-01-04, 10:58
Hej, Jag har verkligen kört fast i mitt sökande av en ung man,  Per August Johannesson Lindqvist född 17 OKT 1850 • Hakarp, Jönköping, Sverige. 1872 den 14 nov står det noterat i Utflyttningslängden för Skärstad, Jönköping, "Förut afviken till Amerika"  Fick hjälp att kolla i EmiWeb där det står att han 1871 afvikit utan flyttattest. Sen är han försvunnen! Jag har letat igenom passagerarlistor och sökt på ancestry. Sista livestecknen från honom är då hans mor Lena Gustafsson dör i april 1891. Då står han med i bouppteckningen som "Per August Lindqvist, Boende i Amerika" och sen när hans far, Johannes Larsson dör 1906, står samma sak.[/size]Har någon stött på denna man i sin släktforskning eller vet någon annan information som kan hjälpa mig hitta vart han tar vägen i USA?Han verkar ju ha levt där i många många år och är väl antagligen begraven där :-9  Mvh Marika Törnkvist