NULL Skriv ut sidan - SV: MAC OS Catalina funkis mot DISGEN 8.2d ??

Anbytarforum

Titel: SV: MAC OS Catalina funkis mot DISGEN 8.2d ??
Skrivet av: Gunnar Karlsson skrivet 2020-01-01, 20:16
Hej min namne, och detsamma till dig.


Jo jag misstänkte detta att Catalina:n skulle sabotera mycket av det jag har på datorn. Det låter intressant om ett wine som fixar "kommunikationen" mellan PC-program och en MAC med 64-bits OS (Catalina), men det menar du att det kommer ta nåt år då. Kanske skall man vänta med att uppdatera MAC:en tills ett sådant finns, och hoppas att inget annat blir problematiskt för att man inte har senaste OS. Har ju upplevt PC med gammalt OS, där man väntat med flera uppgraderingar , som gett både det ena och andra av konstigheter i datorn.


Intressant även med reunion, och kan man köra version 12 i Mojave ?, eller funkar den endast i Catalina:n då ?


Hur flexibelt är reunion tycker du ?
DISGEN som jag har är gammalt och inte så flexibelt. Ibland har jag fått förfrågningar från släkten om att få utskrivet antavlor, men då med olika önskemål om hur dom skall se ut, och DISGEN, kan jag inte själv välja hur jag vill att det skall se ut, och vad för information som skall vara med på dessa utskrifter, i alla fall inte så specificerat som jag skulle vilja ibland.


Är det först reunion version 12 som är 64-bitars, så din version 9b måste vara en 32-bitars, men det finns som jag förstår det ett antal versioner mellan din och 12:an då ?


Går det att få tag på versioner innan 12:an, och vet du då vad dom kostar i så fall ?


F.G.