NULL Skriv ut sidan - SV: Rättare/befallningsman Per August Andersson född 3 maj 1851

Anbytarforum

Titel: SV: Rättare/befallningsman Per August Andersson född 3 maj 1851
Skrivet av: Anna-Karin Majlöv skrivet 2019-12-20, 10:47
”Frälsningsarmén hjälpte morfar.. De trodde att de funnit hans biologiska mamma på Södermalm i mitten - slutet av 1950 talet.. Hon skulle då varit en författarinna o nästan 90år gammal..
Denna kvinna förnekade honom. Hon sa att hon minsann inte fött honom..”

Hur gick detta till?
Gav Frälsningsarmén din morfar uppgifter om hans förmodade mor varefter han själv kontaktade henne?
Har du eventuell brevväxling i saken bevarad?
Eller finns författarinnan på Söder i en enbart muntlig berättelse?



Har inget brev kvar. När min morfar inte hörde av dem som han skickat brev till så la han det på hyllan.

Frälsningsarmén rotade nog via barnhuset. Och att de hade funnit en kvinna som de trodde var morfars mamma som sedan förnekade honom, det har min morfar berättat för min mor o min mor för mig så det är så sant.

Däremot det vi inte vet är om vem kvinnan skulle hetat o varför hon skulle ha förnekat honom (antingen så var det inte hon eller så ville hon bara inte erkänna)

Detta är ett dunkel. Men det är absolut något jag håller ögonen öppna för då jag söker.
Har via dna också funnit sysslingar till min mor som jag jobbar med att kartlägga hur vi är släkt. Min morfar var ju nästan 50år när min mamma föddes.