NULL Skriv ut sidan - SV: Anna Mathilda Augustdotter

Anbytarforum

Titel: SV: Anna Mathilda Augustdotter
Skrivet av: Ingemar Gollungberg skrivet 2019-12-10, 15:17

Tack Eva, jag hänger upp mig på när hon var i Malmö. Jag misstänker att hon först blev bosatt hos en morbror som hette Oskar Albin Andersson och var född 20/6 1881 i Stenkyrka. Han hade flyttat till Malmö tidigare men jag vet inte när. 1925 bodde han i V Kattarp men flyttade så att han bodde i Rosengård 1926. Jag har inte lyckats spåra honom tidigare.


När Anna kommer till Malmö 1914 så står det på sidan 448 i inflyttning St Pauli att hon skulle finnas på sidan 174 i församlingsboken. Där misstänker jag att hon då bodde hos Oskar Albin men tyvärr hittar jag dem inte. Troligen har jag inte rätt sida uppe.


Om jag kunde ringa in när Oskar Albin flyttade från Stenkyrka till Malmö så skulle man ju kunna finna honom i inflyttade Malmö, men inte heller det lyckas jag med på grund av att gården Häle (gymnasiehemman) som han kom från inte finns med i de aktuella hfl. Varför är för mig en gåta.


Jag fortsätter så får jag se om jag så småningom kan komma fram till var Anna blev bosatt i Malmö 1914. (Hon var min mm). Tack så länge.