NULL Skriv ut sidan - SV: Rubb / Robb

Anbytarforum

Titel: SV: Rubb / Robb
Skrivet av: Ola Lidén skrivet 2019-12-03, 13:03
Jag plockar upp den här tråden och undrar om det är någon som har hittat mer om Gudmund Rubb? Några datum?

Jag tror, men är inte säker, att han får tre barn i Nöbbele, alla tre med Marta Månsdotter
Jonas 1743, Fader: krämaren i wexiö, Gumme Rabb. HÖGAHULT NORREGÅRD
Vittnen: JOHAN MÅNSSON I SVENSHULT, JONAS SVENSSON I HÖGAHULT NORREG, SVEN PERSSON I PERTAN, H. INGIER GUDMUNDSDR I
HÖGAHULT, PIG. INGRID GUMMESDR I ORRARYD SÖREG, PIG. KIRSTIN GERTONSDR. I HÖGAHULT NORREG.

Magnus 1747 Fader: Krämaren Gumme Skott    PUNGSHOLM SOLDATTORP  och här kan man undra om efternamnet samt en annan bostad?
Vittnen:    JONAS SVENSSON I HÖGAHULT, SUNE NILSSON IBM, GUMME PERSSON IBM, H. INGRID DANIELSDR I PUNGSHOLMEN, PIG. KERSTIN NILSDR. IBM, PIG. ELIN BENGTSDR. IBM.

Cathrina 1750. Fader: Gumme Rubb HÖGAHULT MELLANGÅRD
Vittnen: PÄR MÅNSSON IBM, PÄR MÅNSSON I SÖRAG. IBM, STAFFAN NILSSON I PUNGSHOLM, STINA PERSDR. I HÖGAHULT MG, PIG KARIN
MÅNSDR. IBM, PIG LISBETH LÖFVINGSDR. I KÅRALYCKE

Allt från KGF:s databas, vittnena och platserna  är inkopierade, därav utseendet.

Gudmund och Märta samt barnen borde ju finnas i HFL för Nöbbele men jag kan inte hitta dem där, o andra sidan är det inte lättläst, inte för mig.