NULL Skriv ut sidan - Volontär i Karlskrona Amiralitetsförsamling

Anbytarforum

Titel: Volontär i Karlskrona Amiralitetsförsamling
Skrivet av: Towa Lindquist skrivet 2019-11-29, 01:21
Hej,
Jag behöver hjälp med att hitta Voluntär Olof Blomberg och hans hustru Catharina (efternamn vet jag ej). Jag har sökt och sökt efter dem utan resultat. Allt jag vet är att de är föräldrar till tvillingarna Carl Gustaf och Charlotta, födda 18 januari,1814 (Karlskrona Amiralitetsförsamling födelse och dop bok.  sid 47). Charlotta är min morfars morfars mor). De had också ett ytterligare barn Christina, född 6 december ,1816 (Karlskrona Amiralitetsförsamling sid. 185) Modren Catharina dog i barnsäng (40 år gammal) när Christina föddes, den 6 dec. 1816 ( Karlskrona Amiralitetsförsamling dödsbok 1816, sid 445). Jag kan inte hitta denna familj i någon husförhörs längd i Karlskrona. Ej heller vet jag om de had fler barn innan dessa 3 eller när/var de gifte sig.
Jag har läst om andra i detta forum som har fått hjälp eller vägledning om hur att kunna forska efter en volontär. Jag har försökt  att söka i de militära rullorna men har inte lyckats hitta en match än. Tacksam för alla förslag och hjälp.
Tack
Towa