NULL Skriv ut sidan - SV: Steinfelt

Anbytarforum

Titel: SV: Steinfelt
Skrivet av: Mats Karlsson skrivet 2019-11-19, 11:39
Kul att vi är en del ättlingar till Löjtnant Olof Friedrich Steinfeldt (eller Steinfelt) och hans fru Anna Johanna i denna tråd men samtidigt synd att det här fina forumet verkar så dött. :-(

Om det är några ättlingar till Löjtnant Olof Friedrich Steinfeldt här så skicka mig gärna ett privat meddelande så kan vi se hur vi relaterar till varandra.

Sedan är det utan tvivel så att det är en del olika släkter med liknande efternamn i Sverige som inte har ett endaste dugg att göra med varandra vilket vi även ser i denna tråd. ;-)

Det som frustrerar mig lite med Steinfeldt är att ingen verkar lyckats gå tillbaka längre i tiden i Tyskland? Folk kommer till Olof Friedrichs och Anna Allers föräldrar men sedan är det totalstopp? Med tanke på hur många ättlingar vi verkar vara så hoppas man ju att någon lyckats gå längre tillbaka men nej?

Det har förekommit på internet att några trott att Anna Allers är nära släkt med några av borgmästarna i Bremen (Allers, Alers etc) men som jag förstår det är detta fel och ingen alls har kunnat ge någon källa till detta?