NULL Skriv ut sidan - SV: Århus. Otto Edward Runtz Lund

Anbytarforum

Titel: SV: Århus. Otto Edward Runtz Lund
Skrivet av: Niels Just Rasmussen skrivet 2019-10-18, 22:27
Tack Niels då förstår jag.
Jag är mycket tacksam för den hjälp du givit mig. Min strävan var att hitta Otto Edward Rendtz Lunds föräldrar i Danmark och det känns som att jag har det nu. Huruvida jag går långt tillbaka i hans släkt får jag se men det var intressant att du fann brottslighet i hans anor. Jag har ju forskat mycket på hans familj i Sverige och det visar sig att Otto själv fick 3 månader för stöld 1897 och hans söner finns också representerade i brottsregistret ett antal gånger. En av hans söner är min frus farfars far vilket är orsaken till att jag började titta på familjen. Denne sonen hette Otto Elvin Lund men det var kvinnan som födde min frus farfar som gav honom hans efternamn så namnet Lund fördes inte vidare via Otto Elvin Lund som inte heller officiellt förekom som barnets far och inte hade kontakt med honom i livet.

Tack Niels och ha en bra dag! / Leif

Hej Leif.

Familien har måske haft kleptomaniske træk? Det er ihvertfald usædvanligt mange som ender i fængsel for tyveri!

Det ser ud til at Otto's hustru er fra Hamburg og de ældste børn også er født der.
De blev gift i Hamburg 8/11 1869 ifølge dette svenske husforhør.
Kilde: https://www.familysearch.org/ark:/61903/3:1:3Q9M-CSGH-MSHN-X?i=160&cc=2790465&personaUrl=%2Fark%3A%2F61903%2F1%3A1%3AQLP1-CCN7

Kan ikke finde Johanne Marie Lund efter 1845, men hun kan jo været blevet gift og således optræder under et andet efternavn.

Den "Johanne Marie Lund" født ca. 1813, som kan findes i Folketællingerne 1860 og 1870 i Ribe og gift med Christian Lytzou Lund, og er oprindeligt en "Johanne Marie Jørgensen" og således en anden end din Johanne Marie Lund.

Kan heller ikke finde nogle Johanne Marie Lund i Folketælling 1834 og 1840 i Ribe; men hun kunne optræde som Johanne Marie Christensdatter [efter faderen Christian Hansen Lund]; som tjenestepige; men det er jo ikke til at afgøre om det er tale om den rigtige man har fået fat i ?!