NULL Skriv ut sidan - SV: Anbytarforums innehåll

Anbytarforum

Titel: SV: Anbytarforums innehåll
Skrivet av: Jörgen Tollesson skrivet 2019-10-08, 19:27
Ingen har bett dig att vara "budbärare" - det är självvalt...

Det borde ingå i arbetsbeskrivningen för de som har ansvaret för Anbytarforum att läsa de diskussioner som handlar om själva forumet. Det görs lämpligen genom att abonnera på inlägg. Och det måste ju också vara arbetstidsbesparande att få ett mejl om saken från forumet, i stället för mängder av mejl med samma innehåll direkt från enskilda användare.

Dessutom är det ju av allmänt intresse att det kan diskuteras öppet hur forumet fungerar - och vad man kan råka ut för som användare.

Så fungerar det också i andra forum. Innehåll, funktioner, teknik m.m. kan diskuteras i forumet. Och de ansvariga läser - och svarar!  :o

Men oavsett om det ingår i arbetsbeskrivningen eller inte - och "inte" är sannolikt det troligaste med tanke på tidigare diskussioner - så läses det nog ändå vad som skrivs här, eftersom Nina gjorde testinlägg bara tio minuter efter att jag skrev mitt inlägg i går kl. 13.05...  :)

Men att återställa inlägg borde väl vara en fråga för anbytarvärden, inte den tekniskt ansvarige. Det krävs ju inte mer avancerade IT-kunskaper för att flytta tillbaka några inlägg än att ta bort dem. Det samma gäller ju också för att klicka på några inställningar i kontrollpanelen för att ta bort möjligheten till radering...

F.ö. är "budbärare" ett märkligt uttryck. Det handlar ju inte bara om mina personliga önskemål. Det är ju i alla användares intresse att forumet fungerar, och att ingen riskerar att få sina inlägg raderade - och att de som redan fått det får dem återställda.