NULL Skriv ut sidan - SV: Anbytarforums innehåll

Anbytarforum

Titel: SV: Anbytarforums innehåll
Skrivet av: Jörgen Tollesson skrivet 2019-10-04, 18:07
Det är inte bara censurerad man kan bli i Anbytarforum; man kan få sina inlägg borttagna av andra orsaker också.

I dag har det åter igen kommit ett inläggsmejl med texten: "Ett ämne du bevakar har tagits bort av..." ...och så namnet på den som tagit bort diskussionen - och det var den som skrivit den ursprungliga efterlysningen, alltså inte anbytarvärden eller någon annan moderator.

Detta var en diskussion med många inlägg, också från flera andra än den som en gång startade den. Det senaste från den 5/9, då en annan forskare skrev ett långt inlägg med exakt källangivelse till födelseboken (volym och sida) för den aktuella familjens alla elva barn, och också utredning om faddrar för att fastställa släktskap.

Den 29/9 svarar så diskussionsskaparen så här: "Har börjat att titta på min forskning idag efter sommaruppehåll. Blir jätteglad att läsa ditt långa svar. Skall titta närmare på det och hör av mej. Tack SNÄLLA."

I går (den 3/10) kom ett nytt svar från samme person: "Nu har jag gått igenom det du skrev om. Har hittat några kopplingar till andra personer som jag har. Finns lite till att kolla. Tack."

Och i dag: Alltihop borttaget... Var det färdigkollat, så att svaren inte längre ansågs behövas? Men det kan ju finnas många andra som forskar om samma personer och kan ha stor hjälp av svaren!

Jag förstår inte hur man kan få för sig att ta bort inlägg med andras forskning. Klickat på fel knapp? Möjligen första gången, men man får ju frågan om man verkligen vill ta bort diskussionen, och måste ju då klicka ja.

Men oavsett orsaken till att någon tar bort en diskussion, så är den stora frågan: Hur kan det över huvud taget vara tillåtet att ta bort andras inlägg? Varför är inte den möjligheten spärrad?