NULL Skriv ut sidan - SV: Anbytarforums innehåll

Anbytarforum

Titel: SV: Anbytarforums innehåll
Skrivet av: Jörgen Tollesson skrivet 2019-10-01, 20:49
Redan när man gjorde det onödiga bytet till "ny plattform" på våren 2016, så halverades antalet inlägg direkt. Och annat som sker i Anbytarforum uppmuntrar ju inte direkt forskare att vara aktiva här...

Själv har jag trots allt åter blivit aktiv i Anbytarforum igen efter att ha hållit mig härifrån några år. Men det är ofta med en viss olustkänsla som jag skriver här, eftersom man aldrig kan vara säker på vad som sker efter att man har sänt in ett inlägg. Jag föredrar att diskutera släktforskning och hembygdsforskning (http://forum.arkivguiden.net/) i ett forum där jag kan vara säker på att inte bli censurerad - och inte bli utsatt för repressalier om jag råkar trampa på en öm tå.

Tidigare i år var det en forskare som här i Anbytarforum gjorde just det som du efterlyser - rättade tokigheter, eller snarare avslöjade en släktforskningsbluff. Men bluffmakaren kände sig "kränkt" - och har tydligen kompisar i förbundsledningen...

Resultat: Inläggen med avslöjandet försvann lika spårlöst som oliktänkande i en bananrepublik. Inte en endaste liten kommentar från anbytarvärden om att de tagits bort eller varför. Det var som om de aldrig skrivits. Och avslöjaren blev avstängd på livstid från Anbytarforum för sin "kränkning".

Så se upp med vilka tokigheter som du rättar och vem som har spridit dem. Om det vill sig illa kan det vara ditt sista inlägg i Anbytarforum...