NULL Skriv ut sidan - SV: Invandring från Danmark 1949

Anbytarforum

Titel: SV: Invandring från Danmark 1949
Skrivet av: Lillemor Larsson skrivet 2019-09-22, 09:19
Ok...
Min mans biologiska far fick han, av någon anledning, skriftligt besked om någonstans ifrån. Det förvånade oss eftersom de inte har någon plikt att underrätta om det i och med han är adopterad... Det än mer underliga är att hans biologiska farbröder inte ens visste om att han fanns... Gertruds död var det jag som hittade, ingen information kom brevledes där...

Enligt Gertruds egna uppgifter dog modern i Tyskland 1945, var, när och hur nämner hon inte... Bara att fadern Fritz kom från Kowso, Lettland... Hon och systern flydde ryssarna in i Danmark, hennes bror och far åt andra hållet, tydligen... Hon kom själv hit till Sverige och det är en väldig massa skrivelser hit och dit ang. uppehållstillstånd etc. under flera år... de enda uppgifter som finns är de hon själv uppgivit...

Måste få tag på deras kusin på nåt höger vänster, men som så många tyskar är han väldigt reserverad mot utländska frågor...från okänt folk...

Vi bor just nu i norra Ångermanland, Örnsköldsviks kommun, min man är från Skånes Värsjö och vi bodde där i början...