NULL Skriv ut sidan - SV: Invandring från Danmark 1949

Anbytarforum

Titel: SV: Invandring från Danmark 1949
Skrivet av: Lillemor Larsson skrivet 2019-09-18, 09:05
Oops, upptäckte att jag satt fel år på hennes ankomst... Hon kom hit i november 1948, vilket snurrar till det än mer i min skalle ang, äldsta dotterns far. Om det är den hon "anklagat" måste hon av nån anledning, och på något sätt åkt tillbaka till Danmark eller han gjort en snabb vistelse till Sverige. Hon har angett en John Hansen, men eftersom dottern är född i december -49 så...får jag inte ihop det... Blodprov från henne och barnet begärdes men hon gav aldrig något...

Får kolla papperen igen, med tanke på hur mycket osanning hon for med så... Kan i princip bara gå på de papper som jag fått från diverse myndigheter och det lilla som två av döttrarna sagt, de vet inte mycket de heller...

Hon kom ensam från Danmark, var hennes syster blev av är fortfarande en gåta... De flydde undan ryssarna i januari 1945, hennes bror och far for troligen mot Litauen. Hon och systern hamnade hos en lantbrukare Knutsen i Ry på Sönderjylland där de var till maj 1945 då de blev internerade i ett flykting läger i Gamleryd, Österjylland.
Hon lämnade ett av lägren i nov. -48, men var hennes syster blev av...?