NULL Skriv ut sidan - Lully Hörlin Lidingö

Anbytarforum

Titel: Lully Hörlin Lidingö
Skrivet av: Annika Fagerquist skrivet 2019-08-18, 16:10
Den 7 maj 1999 gravsätts Lully Hörlin i minneslunden på Lidingö Kyrkogård i Stockholm. Lully föddes på Nøtterøy, Vestfold i Norge 1923 09 03 som Lully Johansson.


Hon var bland annat gift med Per-Olof Hörlin men om honom hittar jag inte mycket. Gör någon annan det? Jag undrar var han tog vägen. Eventuella barn kanske lever och kan då inte omnämnas här, men jag vore tacksam att få veta om det fanns några. Eller få ett privat meddelande? En Per-Olof Hörlin gifte sig med Turid Kaaran 1936 och de fick en dotter, Ingrid. Det är allt jag har.


Lully var tidigare gift med Curt Rune Söderlind, också han från Stockholm. Här är jag också tacksam för tips, datum för giftemålet, ev. skilsmässa, barn etc.


Det som fick Lully att lämna Norge för Stockholm var nog en man som hon var förlovad med ett tag. Går det att hitta honom någonstans och se om paret fick några barn vore det intressant att få ta del av. Mannen hette Carl-Gustaf Nygren, det är allt jag vet. Och orten där paret förlovade sig var Stockholm.


Alla tips är av intresse. Det är Lullys svensknorska familj jag försöker utreda  :)