NULL Skriv ut sidan - SV: 32-bits kontra 64-bits operativsystem

Anbytarforum

Titel: SV: 32-bits kontra 64-bits operativsystem
Skrivet av: Gunnar Karlsson skrivet 2019-07-18, 18:32
Hej Gunnar.


Först måste jag rätta mig själv, för det verkar som Mojave som jag har, redan kör 64-bits, men har bakåtkompatibilitet till 32-bits, men nästa version kommer tydligen vara endast 64-bits, och jag förmodar att det har med "verkningsgraden" (snabbheten) att göra, för slipper den jobba med 32-bits, så lär den gå betydligt snabbare och effektivare, så har jag förstått det nu i alla fall.


Vidare får jag säga att jag inte är speciellt duktig på datorer, så det var grabben som hjälpte mig med wine, och det har då funkat bra tycker jag.


En fråga angående din dödbok som då borde vara utgåvan efter min utgåva eftersom jag har förhandsutgåvan, och min säger inget om kompatibilitet med 64-bits OS, och det borde då också stämma, eftersom jag får en varning att vid uppgradering av OS, kommer inte detta program fungera.
Jag är som sagt ingen fena på datorer, men jag undrar ju om du kör 64-bits med din dödsbok, tror du är bakåtkompatibel i ditt OS (High Sierra), så den körs förmodligen på 32-bits, men det skumma är ju att du ingen varning fått om att om du uppgraderar så kommer ej heller du kunna köra din dödsbok, såvida inte man gjorde ett jättesteg mellan dödsbok 7 förhandsversionen, och din då som kanske har fått även 64-bitars inlagt, kan det vara så att i din info om programmet så står det att det även är 64-bitars ?


Vidare en fråga, om du jämför DISGEN och reunion vilken är bäst enligt ditt förmenande, vad är för- och nackdelar där, för jag hade velat uppgradera till senaste DISGEN, men dom envisas med att inte göra dom för MAC, och tyvärr är det smådetaljer som inte funkar fullt ut med MAC och DISGEN, så jag börjar titta mig om efter andra lösningar, och reunion är en, även tittat på Genney, som då är en stor fördel att den är skapad för MAC, men det som gör mig lite försiktig, är att det är ett enmansföretag som gör det, och när han slutar/tröttnar vad händer då ? Jag såg det på en mässa och gillar det, men som sagt hur blir framtiden ?


Hälsningar din namne.