NULL Skriv ut sidan - SV: Hur kan jag ta reda på om det rör sig om en och samma person?

Anbytarforum

Titel: SV: Hur kan jag ta reda på om det rör sig om en och samma person?
Skrivet av: Karin Jorthé skrivet 2019-07-07, 12:54
Jörgen:Mycket intressant! Bra idé gällande lagfarter, känns ju logiskt eftersom dottern Addie kom till Göteborg efter att föräldrarna dött. Om där fanns ett arv så borde de gått vidare till barnen. Jag ska försöka ta mig till landsarkivet denna vecka och undersöka saken där.

Jag upptäckte precis innan jag stängde ner i går kväll att det nu på Ancestry fanns 10 länkande släktträd till JB och Charlotta. Även om det vid en första glans ser ut som om de har kopierat varandra, så ska jag gå igenom alla noggrannare för att se om jag kan hitta en smula till.

Staffan: Ja, det kan nog ha låtit som både det ena och det andra i deras öron :). Men håller med om att det är för många likheter för att kunna bortse från. Men det kan också vara så att JB inte ville ha kontakt med sin familj och därför gjorde sig så osynlig som möjligt, medan Charlotta uppenbarligen höll kontakt med sin familj. Oavsett hoppas jag kunna hitta bouppteckning även för hans föräldrar och därigenom få lite klarhet i det hela.

Kanske kan det finnas även något om ägande och lagfarter även i Hyssna.... jag fortsätter leta!

/Karin