NULL Skriv ut sidan - SV: Hur kan jag ta reda på om det rör sig om en och samma person?

Anbytarforum

Titel: SV: Hur kan jag ta reda på om det rör sig om en och samma person?
Skrivet av: Karin Jorthé skrivet 2019-07-06, 11:56
Tack Jörgen för förtydligande!

Och stort tack Staffan för mycket bra jobb!

Jag satt igår och funderade på samma tidslinje! Och har letat runt i amerikanska register och hittat en avskrift (de har alltså inte gjort vigselattesten digitala än från den tiden). Enligt detta gifter sig Johann B. Haglun med Olivia C. Anderson den 18/8 1880 :) (hennes fars efternamn, och jag har sett att de även i andra dokument ibland använt Anderson på henne) Bifogar ett utklipp gällande vigseln som fanns på iagenweb.org. Och deras son föds ca en vecka senare.... Så ja, deras korta tid i Göteborg måste ha varit himlastormande eftersom de sedan höll ihop resten av livet och fick 8 barn.

Jag har letat i Marks häradsrätt efter bouppteckningar från Johan Börjes föräldrar Måns Jonsson och Britta Börjesdotter, men har inte hittat några. För den tidsperioden verkar bouppteckningsregister saknas så det gäller att titta noga. Jag ägnade några timmar åt detta i ett sträck igår, så naturligtvis finns möjligheten att jag missat något, ögonen går ju i kors efter ett tag. Jag ska gå¨igenom böckerna en gång till för säkerhets skull. Hade varit underbart om där fanns en notering om Haglund i Amerika.

/Karin