NULL Skriv ut sidan - Hittar inte Växbo i Bollnäs

Anbytarforum

Titel: Hittar inte Växbo i Bollnäs
Skrivet av: Andreas Eriksson skrivet 2019-06-24, 18:53
Hej!

Jag följer min släkt i Hälsingland och tycks ha tappat bort en kvinna jag verkligen vill veta ödet för. Eller egentligen är det inte henne jag har tappat bort, det är byn/gården hon ska ha flyttat till jag inte hittar i församlingsboken.

I församlingsboken för Norrala AII a/9 (1936-1945, sid. 38) finns att läsa att Elvira Melin flyttat från Å till Bollnäs 25/11 1937. När jag tittar i inflyttningslängden för Bollnäs 1923-1947 hittar jag henne på sida 232 som post nummer 346 (hon har även fått ett namn(?) ytterligare förutom Elvira Melin, ser det ut som. Vad är det?).
Man kan läsa att hon flyttar till byn/gården Växbo 2 och att hon finns att finna på uppslag 269 i församlingsboken. Problemet är att det finns cirka 10 volymer av församlingsboken som innefattar år 1937 och inte i någon av dem finns Elvira på angivet uppslag.
Jag har även försökt leta efter Växbo i registren för församlingsböckerna men de ser inte ut som de brukar (jag är ny inom detta och har väl inte sett så mycket). Istället för by- eller gårdsnamn tillsammans med sidnummer är detta ett register över gårdsägare i alfabetisk ordning.

Hur gör jag för att hitta Elvira i Bollnäs 1937?

Tack och bock,
Andreas