NULL Skriv ut sidan - SV: Bonde Påhlsson

Anbytarforum

Titel: SV: Bonde Påhlsson
Skrivet av: Goran Alfredsson skrivet 2019-04-15, 11:08
Hej affedeaf.

Vilka är källorna till uppgifterna om Bonde Påhlsson? 'min forskning' är ingen källa! Bonde är ett vanligt namn i Augerum och omkringliggande socknar.

/ CA

Hej igen!

Det här Bonde Påhlsson är min mormors morfars farfars farfar.... Därav min nyfikenhet är namnet Bonde.. Men som du nu skrev att det var ett vanlig namn på ordet Bonde på den tiden så det räcker för min egen del eftersom var bara nyfiken på varför ordet Bonde i namn?

Dessutom ord "forskning" kanske är felaktig beskrivning av mig, det jag menade med släktforskning.  Liksom jag nu letar efter mina förfäder med anledning till min nyfikenhet till vem jag är och varför det finns förfäder etc är nog en stark orsak till min sökning på samt själv är döv och kan inte veta så mycket vad som sägs runt omkring mig när jag då var en liten grabb, därför jobbar jag nu med att söka efter mina släkt liksom försöker hitta också om det finns någon liknade funktionsnedsättning som jag nu har idag. Har Hittils inte hittat något ännu på både mina sidor dvs mor och fars sidan... Om du vill diskutera med mig kan du då skicka i ett privat meddelande... Blir det bra så? /Göran