NULL Skriv ut sidan - SV: Johan Ludvig Ek född Fliseryd 1869

Anbytarforum

Titel: SV: Johan Ludvig Ek född Fliseryd 1869
Skrivet av: Elias Ek skrivet 2019-03-27, 05:11
Tackar :) Du hittade verkligen all den informationen snabbt. Jag har spenderat otroliga mängder tid på att stirra i arkiven. Inte lätt att läsa. Jag har letat reda på både Jonas Grap (Smålands kavalleriregemente) och Harald Persson Hultgren Långman (Kalmar Regemente) i mönsterrullorna. Fascinerande vad man kan hitta. Föräldrarna till Harald Persson har jag inte hittat ännu. Inte heller när han var född. Enligt mönsterullorna borde han vara född 1724 eller 1725 men jag har inte hittat exakt datum eller notis. Eller för den delen varför han har så många namn. I mönsterullorna står han verkligen som Harald Persson Hultgren Långman.

Om du har tid och lust, kan du försök läsa notisen som har lagts till om Harald i bilden jag har bifogat (https://sok.riksarkivet.se/bildvisning/A0028395_00049)

jag är som sagt ny till släktforskningen sedan några månader tillbaka. Jag tyckte till exempel det var intressant att en förfader till min mor (Per Gabriel Björkman) var Furir vid samma korpralskap som Harald vid Kalmar Regemente på samma gång. Tänk om de visste att 6 generationer senare skulle de bli släkt!

ha det bra!
Elias