NULL Skriv ut sidan - SV: Karl Johan Rydell f 1866, Slätthög, Utvandrar 1892

Anbytarforum

Titel: SV: Karl Johan Rydell f 1866, Slätthög, Utvandrar 1892
Skrivet av: Karin Trittmann skrivet 2019-03-21, 16:12
 Hej och stort tack till er båda som svarat mig!
 Jag ser nu också att de gifte sig i Slätthög bara några dagar innan de emigrerade. Har också hittat Tilda Maria Persdotter och hon var född den 29/11 1871 i Slätthög (i vigselboken såg det ut som 29/4).
 
 
 Det måste helt enkelt vara rätt personer som jag träffat på i Amerika och att de ändrat sina förnamn där bara. Sen blir jag lite fundersam om det kan vara så att de kanske ändrat Rydell till något mer amerikanskt eftersom det inte går att hitta dem efter 1900.
 
 Vad gäller Emma Rydell Hauberg f 27/12 1899 så är jag osäker på att det är den rätta. I US Census 1900 kan man se att det står Emma född 5/12 1899 Illinois på det som är fotat men det kan också vara så att det kanske står felskrivet där och att Emma Rydell Hauberg är den rätta. Men då har hon å andra sidan behållit sitt flicknamn Rydell och då verkar inte min teori stämma att föräldrarna bytt till något mer amerikanskt. Ett mysterium att det inte går att finna dem tycker jag. Jag kanske måste beställa bouppteckningen efter Karl Johans föräldrar och hoppas på en adress där.
 Återigen stort tack för er hjälp!
Hälsningar Karin