NULL Skriv ut sidan - SV: Hur hänger detta ihop? Tolkningshjälp och läshjälp för att bekräfta eller dementera.

Anbytarforum

Titel: SV: Hur hänger detta ihop? Tolkningshjälp och läshjälp för att bekräfta eller dementera.
Skrivet av: Krister Werner skrivet 2019-03-14, 11:25
Stort tack Bo Peter! Där föll ytterligare ett par viktiga pusselbitar på plats! Roligt detektivarbete detta och mycket tacksam för alla tips och råd!

Nu återstår endast en osäkerhet i denna tråd som jag har svårt att verifiera och bekräfta. Är denna Magnus Blomqvist samma Magnus som initialt heter Magnus Johansson och är dräng i Norra Vi och finns på två rader på denna sida; Norra Vi (E) AI:2 (1788-1799) Bild: 10 Sida: 2. Han som jag tidigare fått hjälp med att identifiera som pappa till ett barn, Johannes, som föds 1790 med modern pigan Greta Jonsdotter f 1771 Sund, från Sund 1788, Norra Vi (E) C:4 (1781-1861) Bild: 46 Sida: 45.

Är sedan detta barn, Johannes, samma person som senare är Trumslagaren Johan Blomqvist boende i Linderås, Linderås (F) AI:5b (1822-1826) Bild: 60 Sida: 52. Generalmönsterrullorna exv; Generalmönsterrullor - Jönköpings regemente (F) 389 (1838-1841) Bild: 1100.

Alltså, är Trumslagaren Johan Blomqvist barn till Trumslagaren Magnus Blomqvist? Enligt flera släktträd jag funnit är det så, jag har några funderingar som jag tacksamt kan dementera eller bekräfta!

Mvh/Krister