NULL Skriv ut sidan - SV: Moderering av struktur eller innehåll? Utnyttja forummallen som den är tänkt att användas.

Anbytarforum

Titel: SV: Moderering av struktur eller innehåll? Utnyttja forummallen som den är tänkt att användas.
Skrivet av: Staffan Bergh skrivet 2019-02-08, 20:34
Hej, måste nog säga att jag håller med OP ...

Jag är ganska så mycket nybörjare på släktforskning (mitt AF-konto fyller 2 år om 3 veckor ...), men väldigt mycket inte nybörjare på IT -- och det tog mej ett tag att fatta strukturen. Och att lista ut var en post ska placeras kan vara klurigt -- man vill ju att så många som möjligt ska se den, och inte sällan slingrar sig tråden mellan läshjälp, olika källor, och direkta frågor.

Nu är det ju inte omöjligt att få både Olles och Anne-Maris trådade diskussion, och en friare struktur på kategorierna/taggarna, som jag och Anders önskar -- allt finns i vad som (väl) är standard-blogg-verktyget, WordPress, och kan kombineras och konfigureras till att bete sig som man vill ... Inte omöjligt att stöd för taggar finns för SimpleMachines också.

Men -- att byta platform är nog ganska mycket arbete, skulle jag tro. Inte för att själva mjukvaran är besvärlig att konfigurera, utan för att AF har en stor databas som vi ju förstås vill ha kvar. ;)

mvh /staffan

PS. Olle: om du gör tvärtom, dvs skriver svaret i AF, och postar länken på FB, så driver du trafiken till AF ... DS.