NULL Skriv ut sidan - SV: Justina Gustafsdotter född 1856

Anbytarforum

Titel: SV: Justina Gustafsdotter född 1856
Skrivet av: Annika Fagerquist skrivet 2019-01-21, 15:26
Nu har jag äntligen gjort ett genombrott ;)


Det visar sig att svaret finns i det släktträd jag granskar, där det finns personer som har den bästa dna-matchen med Robert, vars far vi letar efter.


Justina från Brålanda, som vi skrivit om ovan ÄR dotter till Gustaf Gustafsson och Cajsa Olsdotter i Brålanda. En bror, verkar vara halvbror, heter som nämnt tidigare , Josef. Josef Gustafsson har jag hittat i hfl och det verkar vara samma Josef som återfinns i det släktträd som jag just nu granskar. Alltså kan jag här slå fast att det finns genetiska band mellan det här trädet och Josef - Justina Gustafsdotter. (Josef fick en dotter som dog vid 3 års ålder, Hulda Maria men det har ingenting med Frändefors-Justina att göra :) ) Allt stämmer och jag är inte yr i mössan längre :)


Inte nog med det. Justina gifter sig i Norge med Jacob Nilsson från Erikstad. Josef gifter sig med Anna Nilsdotter från Erikstad. Av allt att döma är Anna och Jacob syskon, precis som Justina och Josef.


Varför Justina inte står med familjen i hfl för de akutella åren är en gåta men nu överlåter jag det sökandet till ättlingarna i USA som forskar på familjen. Den här familjen har i dag den absolut bästa matchen med Robert som söker sin far.


Om någon vill se vad jag funnit på Josef Gustafsson med familj så bifogar jag gärna skärmdumpar från de register jag letat i.


Tack för hjälpen och för att jag fått bolla det här med dig Neta!