NULL Skriv ut sidan - Justina Gustafsdotter född 1856

Anbytarforum

Titel: Justina Gustafsdotter född 1856
Skrivet av: Annika Fagerquist skrivet 2019-01-17, 11:51
Hej
Vi har funnit ett troligt fel i ett släktträd så nu får vi dubbelgranska det här.


Vi har en Jacob Nilsson född 1838 från Erikstad som 1879 gifter sig med Justina Gustafsdotter född 1856. Paret gifter sig i Norge (Nötteröy, Eikenes) och stannar där livet ut. Troligen gick vi initialt felaktigt på teorin att Justina var en Justina född 1856 från Fiskebäckskil, dotter till Gustaf Paul Hansson Kast och hans hustru.


Men...något är fel. I ett norskt arkiv står det att Justina G som gifter sig med Jacob Nilsson också är från Erikstad (det står Brålanda) Jag letar i födelsearkiven från Erikstorp under 1856 men hittar ingen Justina. Dock finns det en som är registrerad som född i Januari 1857 med föräldrarna G. Joh. Andersson(eller Andreasson) och Er..En...Eva? Pettersdotter troligen boende i något som heter Berg.


Kan någon hjälpa mig att reda ut det här och hitta rätt Justina och Jacob så vore jag väldigt tacksam för det! I slutändan handlar det om att hitta en okänd far så det är angeläget att det blir rätt :)