NULL Skriv ut sidan - SV: Mathias Öfgren, Sadelmakarmästare i Helsingborg

Anbytarforum

Titel: SV: Mathias Öfgren, Sadelmakarmästare i Helsingborg
Skrivet av: Anders Sjö skrivet 2019-01-14, 18:12
Hej Elena,

Va roligt att få svar efter så många år. Det var en ren tillfällighet att jag såg ditt inlägg, jag har nytt konto och får ingen notis när någon svarar i mina gamla trådar.

Tyvärr har jag inte kommit så mycket längre på denna familj, de verkar besvärliga? Mattias Öfgren finns i Helsingborg 1762-1773. Han är först gift med Petronella Borg med vilken han får Bengta 1763. Hans fru dör 1768 i barnsäng. Samma år vigs han med Maria Elisabet Lundström (eller Sundström). De får två barn, Petronella 1769 och Helena Cecilia 1772. Sedan försvinner de från Helsingborg och jag har inget spår efter föräldrarna. De tre barnen dyker upp på slutet av 1700-talet. Bengta gifter sig med Simon Håkansson, snickare i Stoby, och dör i Vankiva (L) 1840. Petronella är gift med Olof Öfverberg, kyrkoherde i Finja och Hörja, och dör i Alskog (I) 1854. Helena Cecilia är gift med Smedmästaren i Laholm Christian Fredrik Hellgren och dör där 1806.

Jag skulle vilja kartlägga barnen lite noggrannare men jag vet inte hur jag ska komma längre bakåt.

Jag skickar dig ett privat meddelande så vi kan reda ut om vi är släkt.

mvh Anders Sjö