NULL Skriv ut sidan - Markus Klementsson ca 1580-före 1650-12-10 i Högenorum

Anbytarforum

Titel: Markus Klementsson ca 1580-före 1650-12-10 i Högenorum
Skrivet av: Georg Nilsson skrivet 2018-12-31, 12:11
Hej och Gott Nytt År alla på Anbytarforum.
Jag håller på att kontrollera min hustrus anor och fick tvärstopp när jag kom till Markus Klementsson. Det jag hittade på Anbytarforum och övrigt på nätet var väldigt motstridigt och jag undrar därför om det finns något nytt om denna man och hans familj.
Jag får inte ihop det med hustrur och barn. Jag har t.ex en obekant hustru nr.1 som enligt uppgifter skulle ha en dotter Berette född ca 1610 med Markus. Denna hustru skulle ha avlidit samma år, 1610. Hustru nummer 2, Ingrid Toresdotter, skulle med honom haft barn födda ca 1600, 1607, 1610 osv. och detta får jag inte ihop. I så fall skulle dessa barn höra till hans första äktenskap. Är det riktigt att barnen i 2:a äktenskapet var Reer, Rasmus, Mattis, Lars, Anders, Esbjörn, Börta, Berette och Kerstin? Vidare florerar uppgifter om ett skifte för Markus 1633-05-27 men det stämmer väl inte, och uppgifter finns också om en hustru Gertrud Jonsdotter som fortfarande skulle leva 1694, det verkar ju vara helt taget i luften. Synd att det finns så mycket oriktiga uppgifter på internet.
MVH och en trevlig fortsättning på det nya året
Georg