NULL Skriv ut sidan - SV: Andersdotter Anna Christina, Tyskland.

Anbytarforum

Titel: SV: Andersdotter Anna Christina, Tyskland.
Skrivet av: Tore Johansson skrivet 2018-12-20, 13:44
Hej  Maud. Och åter tusen tack.
Jag  gjorde som du sa letade efter Anders Johan Johansson f.1855 09 15 i Östra Eneby.
Som gick till Amerika 1882 02 28. Detta finns  uppgifter på men sen är denna person borta i det program jag har Ancestry Samma med hans bror Klas (Otta) eller Otto. Johansson f 20/7-1868.
Reste 20/4 -1888. Anna Christina är min morfars Far Syster. Hon flyttade innan dom köpte den gård som jag och alla andra är födda på, Min morfar var över hos Anna Christina , Har gamla brev från detta,  Samt kort. När han var där . Morfar  Carl Wilhelm Andersson f 25/12-1871. Reste 27/4-1889.
Var där till 1902. Hans Bror och en syster blev kvar.  Men nu kommer något Deras far gjorde en resa som vi inte har förstått Anders Andreasson f 7/12-1832. Reste dit 23/6-1884. Men det stämmer inte för Anna Christina kom  ju dit 1882. Jag tänkte att han reste med henne och barnen.
Anna Christina Gifte sig i Ridgway upp gifter som ej är bekräftade Det stämmer med barnen.
Så dom måst har träfas i Ridgway Pennsylvania, Hur klarade hon sig själ med 2 så små barn,,
Jag har mycket att lära du hitta länkar på så mycket det länken om John Ringstrom fick jag inte upp
Den var från Devils Lake Historia. Söker man på Ringstrom när man kommer in.
Tänk om det är den person som du har hittat. Men kan man inte se när dom kom in i landet?
Nu får vi ta Julen och allt där till. Hälsningar Tore Johansson. Och en god jul till Dig. Maud. och alla andra.
Tack för du vill hjälpa mig