NULL Skriv ut sidan - SV: Tacksam för forskningshjälp

Anbytarforum

Titel: SV: Tacksam för forskningshjälp
Skrivet av: Karin Jorthé skrivet 2018-12-15, 11:40
Hej!

Det blev lite mer förvecklingar runt min ursprungsfråga än vad jag kunnat föreställa mig. Så ledsen att det jag skrev tydligen var för kort och outförligt. Jag har alltså samtliga uppgifter fram till 1856 då det står i kyrkoboken att Charles flyttar till London, likaledes har jag hans föräldrars och syskons tidigare och fortsatta uppgifter, samt uppgifter från o med 1875 då Charles gifter sig.

Orsaken till att jag försöker hitta uppgifter om Charles under åren 1856 - 1875 är att jag misstänker att han är "fader okänd" i min släkt. Detta genom att DNA matchningar lett mig dit, men utan bekräftelse på att han finns i Sverige - Marstrand 1868 -69 samt helst ytterligare DNA träffar med någon idag levande ur Channing-Zettergren familjerna så kan jag inte veta säkert.

Jag har gjort efterforskningar i England för att försöka hitta fadern Engelske Vice konsuln Kapten Robert Channings släkt, men utöver två barn som saknas i kyrkoböckerna i Marstrand har jag inte lyckats finna något.

Min tanke har ju varit att han kom hem till Marstrand och Sverige under åren, inte minst i samband med föräldrars död, bouppteckningar/bodelning, äktenskap etc. men hittar inga svar i Marstrands-böckerna som jag läst sida upp och sida ner. De noteringar du nämner Svenand har jag dock missat och de känns ju jätteviktiga och jag ska leta reda på dessa.

Fadern Robert var en ganska prominent person i Marstrand, del i äldste-rådet, ägare till Badhuset på Koön och ett bostadshus, en omfattande bouppteckning finns. 

Ja, nu har jag lärt mig att en tydlig beskrivning av hela situationen är det rätta att posta och inte bara som jag själv tyckte, en summering med fråga om en viss period:)

Allt gott! Karin