NULL Skriv ut sidan - SV: Svensson, Barbro \

Anbytarforum

Titel: SV: Svensson, Barbro \
Skrivet av: Linavera skrivet 2018-11-24, 09:07
Hej!
Jag skulle behöva hjälp med att få rätt beskrivning från min släktgård i Simeå från min gammelmormors sida.
Vi ska vara släkt med Barbro Svensson, Lill Babs, men ingen känner till med vem eller hur. Så jag vill veta om någon känner till Bandet mellan Lill Babs pappa Ragnar Viktor Emanuel Svensson?.
Min gammelmormor hette Jenny Blomberg och växte upp på en släktgård i Simeå med ca 9 syskon. Hon var gift med Reinhold Blomberg, och gammelmormors far hette Jonas Brokvist. Från min gammelmormors far, så ska någon här vara kusin eller tremänning med Ragnar Svensson, enligt rykte.
Min mormor hette Marianne Öster och hennes syster heter Ingrid Strömland.
Min mammas släkt har vuxit upp sommarvik i Arbrå, Tallvägen, men har massor av kusiner och släkt spridda i Järvsö och Arbrå. Min mamma heter Marie Öster Sjöberg och har två syskon som heter Birgitta Öster Myhre, och Helena Öster. Dom alla tre växte upp som barndomskamrat med Peter Stormare. Mina föräldrar bor i Järvsö och har haft sporadisk kontakt med Barbro när hon levde. Är det någon som kan förklara mer sambandet mellan min gammelmormors far Jonas Brokvist och Barbros far?
Hälsning Lina Sjöberg