NULL Skriv ut sidan - SV: Andersson, Herman Fredrik 1 aug 1884

Anbytarforum

Titel: SV: Andersson, Herman Fredrik 1 aug 1884
Skrivet av: Emma Lindgren skrivet 2018-11-10, 23:10
Hej och Tack mm_zw & Kristinar!

Det märks att jag har hamnat bland proffs. Ni har gjort sökningar som jag inte lärt mig än att man kan göra.
Ja, det verkar vara en hopplös och kanske till och med omöjlig tid att söka fram uppgifter. Att den amerikanska folkräkningen från 1890 brann upp visste jag inte, vill du berätta mer om det?
Vill inte behöva finna mig i att inte hitta Hermans föräldrar. Men det verkar inte finnas några kopplingar till de få runt om honom som utvandrat.
Jag trodde för en stund att Johanna Sofia Stålhandske kanske var lösningen, men det stämmer inte på året hon dog och hon gifte sig med en Arvid Dahlström. Vilket gör att efternamnet Andersson falerar. Jag har hittat en John A Andersson som har en son med min Hermans namn, men då är det ett helt annat födelsedatum även om året stämmer. Skulle det kunna vara möjligt med tanke på att uppgifterna var muntliga?
Hermans fosterpappa reser 1892 till amerika, kan det vara för att träffa någon släkting till Herman och ev. förbereda överflytten till Sverige?

Systern har än så länge bara funnits i berättelser från släktingar, enligt samma berättelser har hon varit yngre. Den Herman jag har hittat med annat födelsedatum har en syster som är född två år tidigare än Herman, altså 1882.

Jag vill återigen Tacka för den tid och energi ni lagt ner för att hjälpa mig, jag är väldigt tacksam!!

//Emma