NULL Skriv ut sidan - SV: Hudene

Anbytarforum

Titel: SV: Hudene
Skrivet av: Helena Johansson skrivet 2018-11-08, 12:37
Hej Krister, och tack för dina upplysningar angående Anders Fribergs släkt. Kommer ihåg att jag för ett bra tag sedan såg att det fanns en Anders Friberg i Källunga, som är grannsocken till Hudene. Tror att det var i Källunga mantalslängder jag tittade, men jag kunde inte klura ut om detta var samme Anders Friberg som i Hudene. Kommer heller inte ihåg vilket år jag tittade på, men troligen kanske innan 1745 eller däromkring? Har inte haft så mkt tid att titta på detta det senaste, men får göra ett försök när andan faller på.

Har många andra anor i Hudene, b.l.a ytterligare en soldat vid namn Jonas Lindbom, död 1787 i Jonsgården, Källunga g.m Elin Andersdotter, död 1791 i Jonsgården, Källunga. Har inte hittat Jonas födelsenotis. Enligt en kyrkobok är Nils Lindbom och Gunilla Andersdotter föräldrar till Jonas, och i en annan kyrkobok står det att en Måns Persson är fader. Nils Lindbom har jag också försökt spåra men förgäves, vet tex inte var han dog eller var han föddes, men tror det finns en vigselnotis i Källunga mellan honom och Gunilla Andersdotter.
Såg vid ett tillfälle att det fanns en Bengt Lindbom i Hudene, men vet inte om de är släkt med varandra.
Vet du något om dessa personer?

Mvh
Helena