NULL Skriv ut sidan - SV: Varifrån kommer, och vart tar han vägen - soldaten Lennart Lennartsson Falk.

Anbytarforum

Titel: SV: Varifrån kommer, och vart tar han vägen - soldaten Lennart Lennartsson Falk.
Skrivet av: Ingemar Skarpås skrivet 2018-10-24, 14:59
Staffan Bergh - jag har gått igenom det du referade till och och bara funnit att jag ka nbekräfta de uppgifter du givit.
Det finns dock en möjlighet att eventuellt gå runt problemet via en möjlig släkting! I Nora A I:1 så på folie 4,vänstra uppslaget längst ner finns finns en Carl Lennartsson med hustru och minst 2 barn. Lennartsson är såpass ovanligt att det är troligt att det kan vara en bror eller farbror eller liknande. Lennart L och Carl L hartroligen gemensamma rötter. En uppgift om Carl kan leda till Lennart.
Lennart är så ovanligt att vi en skanning i hela den HFL:en så kan du kanske hitta honom som dräng.
I vilket fall som helst så 2 Lennartsson i samma sn lite för "statistiskt signifikant" för att ignorera sambandet.Synd att det inte finns HFL:er längre bakåt i tiden

Gör ett sista slag i saken och googlar. Det finns en Carl Lennartsson född i Holm, Nora 1686 7/1, noteras hosnågon med konto hos Myheritage. Nora C:I folio 25:(riksarkivets) "Anno 1686 ... 7 LennartsSon(s) i Holm Carl."
Finns fol 9 AI1 h. längst ner en antagligen obesläktad: soldaten Per Falk.
Men jag är så trött i ögonen nu att jag måste sluta för dagen...