NULL Skriv ut sidan - SV: Familjen Stjärnberg i Jokkmokk Kyrkoby.

Anbytarforum

Titel: SV: Familjen Stjärnberg i Jokkmokk Kyrkoby.
Skrivet av: Johanna Andersson skrivet 2018-10-18, 15:39
Tack. Snälla för svar . Kan man tro att Johan H är far till Harald?? Jag får inte alls ihop deras liv alls på något rimligt sätt hehe. https://sok.riksarkivet.se/bildvisning/F0009095_00146

Vad jag förstår var Hans mamma Anna K C Mattson gift med Jan E Davidsson. Enl föddelseböckerna är han far till barnen på rad 14,15,16,17 resterande barn under ska enl uppgifter vara Johan H´s barn. Barnen som Johan H står som fader på är födda mellan 1896-1913. Då var hon fortfarande gift med Jan E. Hon flyttade först till Johan H som hushållerska år 1918 dem gifte sig 1929 så långt senare. Johan H var desutom själv gift fram till frun avled 1899.

Hon fick 5 barn med jan E mellan åren 1887-1898 . Harald föddes 1896 alltså innan deras sista barn.


Vet inte om det är jag som tolkar allt fel men båda är gifta med andra personer samtidigt som dem ska ha fått 5 barn tillsammans. Alla barnen är födda medans Jan E fortfarande är i livet. Kan de vara så att Jan e ändå är pappa lr är detta vanligt att det var så ? Kan man på något sätt hitta anteckningar om faderskapen ? förlåt för alla frågor men tycker det verkar så konstigt. Kanske någon är bättre att tolka än jag :)