NULL Skriv ut sidan - Karin Andersdotter på Yttre Heden, Säter (W). Gift med Per Ersson 1707-02-17.

Anbytarforum

Titel: Karin Andersdotter på Yttre Heden, Säter (W). Gift med Per Ersson 1707-02-17.
Skrivet av: Håkan Ljusteräng skrivet 2018-10-11, 16:16
Hej Säterforskare.
Om någon av er därute i cyberrymden vet något om min fm fm ff fm m (som dessutom är min fm mm ff fm m) Karin Andersdotter på Yttre Heden, Säter (W), så är jag ytterst intressera av vad du/ni kan bidra med  :) .
Det lilla som jag har listat ut är att hon, när hon 1707-02-17 gifter sig med Per Ersson på Yttre Heden, också själv, åtminstone vid tiden för giftermålet, bor på Yttre Heden, Säter C:2 sid 139 tv nr 1. I samband med vigseln flyttar hon till Per Erssons hushåll på Yttre Heden: Säter AI:2 sid 107, Säter AI:3a sid 146 och Säter AI:4 sid 97 tv. Men sedan är det stopp, hon försvinner i och med AI:4.
Hur jag letar hittar jag henne inte i hfl före vigseln eller efter hennes död. Om jag hittat henne i dödboken kunde jag kanske se hennes ålder när hon dog och kunnat hitta hennes födelse och därmed hennes föräldrar och födelseplats, men nej, jag har gått bet!  :'(
/Hälsningar från Håkan Ljusteräng i Säter  :D .