NULL Skriv ut sidan - SV: Soldatforskning i Uppland

Anbytarforum

Titel: SV: Soldatforskning i Uppland
Skrivet av: John Bevegård skrivet 2018-09-09, 18:36

hej1 jag söker efter soldat nr 11 Brunnby född24 april   1754 tror jag. död 5 februari. 1819. var soldat i 30 halvt år i hundra härads kompani vid generalmönstring i fransburg 18 mars 1807 så befanns han sig avskedad för otjänlig i kronans tjänst 19 mars avsked ca 20 april avgång .hemförlovad till Sverige vacant..!!!bodde iöstuna fs vaksala pr.stift Stockholm gift med masrgta ersdotter.!ni undrar jag om någon vet om hundra härads kompani var med i några bereömda och stora slag tex i ryssland Finland ev Svensksund el riga Estland osv......var hundra härads k. bara fotfolk.....! och vem var hans far hittar på Brunnby rote udden harehittat en erichbrunnberg soldat 11 1736.23 mars 1840.och lars göran staffansson brunnström….....göran brunström eller liknar det...undrar om det var så attt Eric brunström ellerlars brunberg var hans far...ärvde inte söner sin fars rote och soldat nr etc...Brunnby soldat 11. och i mönsterrullan nummer 461.  i hundra härads kompani. uppsala vet någon hälsningar John bevegård.