NULL Skriv ut sidan - SV: Tjuvar i Kävlinge

Anbytarforum

Titel: SV: Tjuvar i Kävlinge
Skrivet av: Inger-Lise Riphagen skrivet 2018-06-18, 14:02
Tack för ditt svar Hans Olof!

Ja det är dessa två Ingar och Åke jag menar. Har också kommit fram till att han nog aldrig vistats i Kävlinge, förutom vid vigseln... Han verkar nog inte ens ha varit i Södervidinge som dräng vilket han också uppgivit, vad jag kan se då jag plöjt pärm till pärm åren runt giftermålet. Jag skall göra det igen för säkerhets skull men jag tror faktiskt att han ljugit om var han bott också. Han verkar vara en rätt så hal ål, men visst, det är ju lite spännande.

Kävlinges HFL ger rätt knapert med info om brotten men jag hade läst att han vistades i Lund så jag chansade och tog fram Lunds stadshäktes böcker och minsann, vem dyker upp? Jo Åke Persson. Om det är det falska prästintyget denna domen gäller som jag hittat är jag lite osäker på men brottet gäller iaf. "falskt bevis" . Jag håller på att kolla igenom hela boken och än så länge har jag stött på honom två gånger. Ingar har inte dykt upp än men min uppfattning är att boken verkar omfatta brott begångna i både Lunds stad och i bygden omkring. Så det blir att leta på!

Vänliga hälsningar
Inger-Lise