NULL Skriv ut sidan - Ludovica Margareta Wilhelmina Seydel Elander

Anbytarforum

Titel: Ludovica Margareta Wilhelmina Seydel Elander
Skrivet av: Jill Arveteg skrivet 2018-05-22, 16:06
Hej finns det någon som vet något  om en skorstensfejarmästarfamilj boende i Stockholm ?
Jag har en Johan Anton Seydel född  3 mars Selecia Frankstein.och avled 7 juni 1828.
Jag har en ana som heter Ludovica Margareta Wilhelmina Seydel. Hon Var född11 juni 1798  bild 28 i sankta Eugenia och dog 1823 4 januar år1823 i i Storkyrkoförsamlingen Hon gifte sg med Gustaf Adolph Ericsson Elander född 1 januari 1787 Katarina  församling Stockholm och fadern hette Eric Erlander och modern Ulrica Bitterman.Jag tror att Johan Anton Seydel var Ludovica Margareta Wilhelmina Seydels  Farfar hon växte upp hos honom .Det finns en jo ant  Seydel som gifte sig med Ludovica Maria Gregorius den 25 oktober 1791 enl sankta Eugenia  katolska  Bild 66 .Hon avled 30 september 1803.i Storkyrkoförsamlingen källa familj Search SWEDEN burials 1649-1920.  Kan det vara Johan Antons nya fru ? Då skulle alltså dottern vara 5 år bara.
Det är jättesvårt att hitta då  jag är  nybyörjare  Hur hittar jag  Ludovica  Maria Gregorius ?
Vore mycket tacksam för hjälp
Mvh Jill