NULL Skriv ut sidan - Söker ättlingar till hammarsmeden Christian Björkman och Margreta (Greta) Ersdotter

Anbytarforum

Titel: Söker ättlingar till hammarsmeden Christian Björkman och Margreta (Greta) Ersdotter
Skrivet av: Ulla Thorsell Östlund skrivet 2018-04-27, 10:37
Jag söker ättlingar till hammarsmeden Christian Björkman f. 1749, d. 1812 i Olofsfors bruk och (Mar)Greta Ersdotter f. 1746 d. 1810 i Olofsfors bruk. Deras dotter Brita Greta f. 1787 gifte sig med skräddaren Anders Schedin ( Nordmaling C:4 sid 157). De fick sex barn varav tre döttrar. Det är döttrarnas ättlingar, framför allt i rakt nedstigande led på kvinnolinjen, som jag är intresserad av. Detta för att med DNA kunna fastställa, att Margreta Ersdotter är den Margreta, som föddes i Östanbäck, Junsele, 1746. Familjen finns i Nordmaling AI:6 sid 116 och AI:8b sid 7. Jag fortsätter forska framåt i tiden, men har tappat bort Chatarina Margareta Utterström f. 1851 i Ytterstfors. Hon flyttar först till Sundsvall och därifrån till Sättna. Jag hittar inte henne i inflyttningsboken. Charlotte Utterström f. 1861 i Ytterstfors flyttar till Härnösand 1876. Kan inte hitta henne i inflyttningsboken. Tacksam för alla tips!