NULL Skriv ut sidan - SV: Smith, Emma Hansine i Minneapolis

Anbytarforum

Titel: SV: Smith, Emma Hansine i Minneapolis
Skrivet av: Maud Mårtensson skrivet 2018-04-23, 09:55
Alf inlägg i läsbar storlek:

Hej igen Maud ! Återkommer till dig om Charles Smith från Kinnared,född 1858 och som emigrerade 1882 till Minnesota. Han hette då tydligen Carl Johan Andersson och hans far hette Anders men de ändrade sitt efternamn i USA till Smith. Nu fick jag allt jag behövde utom namn och födelseår på hans föräldrar. Har du möjlighet att hjälpa mig med detta ?! Mvh Alf Wikman

Enligt släktträdet på Geni (länk ovan) hette Emma Hansines far Karl Johan Eliasson när han emigrerade, inte Karl Johan Andersson. Karl Johans egen far hette Elias Arvidsson. Så det är inte alls säkert att det är rätt person.

I släktträdet finns i alla fall alla uppgifter du efterlyser, det är bara att klicka sig fram bland personerna (moderns födelsedatum är dock fel, ska vara 12/6 1828 enligt husförhörslängd). Namn på föräldrarna även i länken till Karl Johans födelsenotis.

Varför inte försöka kontakta trädets upphovsman som är en ättling till Emmas tvillingsyster Mabel? Namn och bostadsort framgår om man klickar på  uppgiften vid "Managed by".